Volkswagen Magazine

DISCOVER MORE

στη χώρα των 1.000 αλμάτων.

Ταχύτητες 200 km/h στις στροφές, άλματα έως 50 μέτρα: Το Ράλι Φινλανδίας θεωρείται ο πιο συναρπαστικός αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Οι τρεις οδηγοί της Volkswagen μας περιγράφουν τι τους εξιτάρει ιδιαίτερα σε αυτή τη διαδρομή. Και τι έμαθαν αυτή τη σεζόν στη Λαπωνία.

Volkswagen σε εμφάνιση πρωταθλητή.

Τι σεζόν κι αυτή! Για δεύτερη φορά η Volkswagen κέρδισε τον τίτλο της πρωταθλήτριας κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), και μάλιστα στο Ράλι Αυστραλίας, δηλαδή τέσσερις αγώνες πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς! Το αποκορύφωμα της Αυστραλίας ήταν ονειρικό, καθώς οι οδηγοί της Volkswagen Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala και Andreas Mikkelsen γιόρτασαν τριπλό θρίαμβο στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ήταν η πρώτη τριπλή νίκη για την Volkswagen στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.

Ιστορική στιγμή: Τα τρία πληρώματα της Volkswagen πανηγυρίζουν με τον διευθυντή της Motorsport Jost Capito (κέντρο) την πρώτη τους τριπλή νίκη.

ράλι φινλανδίας.

Η χώρα των 1.000 λιμνών

1.625 km

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

360,94 km

ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

MIN. / MAX. (υψόμετρο)

80,16 μέτρα

221,59 μέτρα

ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ

ΑΣΦΑΛΤΟΣ

ΧΑΛΙΚΙ

ΔΥΣΚΟΛΙΑ

ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Sébastien Ogier.

„Οι απαλά στρογγυλεμένες στροφές και οι αμέτρητοι λόφοι άλματος είναι σκέτη απόλαυση. Αν η σχέση μετάδοσης κίνησης δεν ήταν σχετικά χαμηλή, τα αυτοκίνητα σίγουρα θα ξεπερνούσαν σε πολλά σημεία τα 200 km/h – αλλά ο περιοριστής στροφών δεν το επιτρέπει. Τα πολλά άλματα κουράζουν πολύ περισσότερο τον συνοδηγό μου Julien Ingrassia παρά εμένα. Κάθεται πιο χαμηλά, δεν έχει σχεδόν καθόλου ορατότητα και μερικές φορές όταν κάνουμε άλμα και είμαστε στον αέρα, αυτός διαβάζει ακόμα από τις σημειώσεις του και αιφνιδιάζεται από την απρόσμενη προσγείωση. Όταν το αυτοκίνητο πετά στην ευθεία και προσγειώνεται ταυτόχρονα στους τέσσερις τροχούς ή πρώτα με τους οπίσθιους τροχούς, ούτε καταλαβαίνεις την προσγείωση.
Όταν όμως το WRC Polo είναι σε κλίση και προσγειώνεται πρώτα πάνω σε έναν εμπρόσθιο τροχό, φυγόκεντρες δυνάμεις τεσσάρων έως πέντε G σε πιέζουν δυνατά μέσα στο κάθισμα. Τότε κόβεται λίγο η ανάσα στον Julien.

Στα δύσκολα άλματα ο Julien μου διαβάζει την επόμενη περιγραφή πριν ακόμα προσγειωθούμε. Εγώ από την πλευρά μου πρέπει να προσέχω να κρατάω σταθερό το γκάζι κατά τη διάρκεια του άλματος. Αυτό μειώνει το φορτίο στους άξονες μετάδοσης κίνησης κατά την προσγείωση, καθώς περιστρέφονται περίπου με την κατάλληλη ταχύτητα. Αντίθετα, τροχοί που περιστρέφονται αργά σε μία ταχύτητα 170 km θα ασκούσαν τεράστιες δυνάμεις στους άξονες μετάδοσης κίνησης. Όπως είπα: Το Ράλι Φινλανδίας είναι απολαυστικότατο. Ίσως η καλύτερη διοργάνωση αθλητικού ράλι. Αλλά πρέπει κανείς να προσέχει πολύ.“

 

Sébastien Ogier

«Τα πολλά άλματα πειράζουν πολύ περισσότερο τον συνοδηγό μου παρά εμένα.»

Sébastien Ogier

Jari-Matti Latvala.

«Όταν πηδάς 50 μέτρα, πρέπει να έχεις σκεφτείς ήδη πριν το άλμα πώς θα προσγειωθείς.»

Jari-Matti Latvala

„Παλιά το Ράλι Φινλανδίας ήταν για τους οδηγούς ένα ατέλειωτο αναπηδητό. Στις δεκαετίες του 1980 και 1990 κάθε φορά που τα αυτοκίνητα έκαναν ένα μεγάλο άλμα ακολουθούσαν και πολλά μικρότερα. Ήταν μια ατέλειωτη αίσθηση γδούπων. Το Polo R WRC 2014 είναι εντελώς διαφορετικό: Ακόμα και μετά από τα πιο μακριά άλματα δεν υπάρχει αναπήδημα. Και οι τέσσερις τροχοί είναι «κολλημένοι» στο έδαφος, δεν απαιτείται σχεδόν καμία διόρθωση με το τιμόνι. Ενώ παλιά οι οδηγοί δυσκολευόντουσαν να κρατήσουν το αυτοκίνητο στην πίστα, σήμερα μπορούν ακόμα και να επιταχύνουν αμέσως μετά την προσγείωση. Το αμάξωμα του Polo R WRC είναι τόσο καλό που – εκτός από μια-δυο εξαιρέσεις – όλα τα άλματα μπορούν να γίνουν με πλήρη ταχύτητα.
Για μένα που είμαι και Φινλανδός αυτό το ράλι είναι το σπουδαιότερο της σεζόν αλλά ακόμα κι αν δεν το δω πατριωτικά, είναι πραγματικά εξαιρετικό.

«Χώρα των 1.000 λιμνών» λένε αλλιώς την πατρίδα μου. Όταν έχουμε ράλι, μου φαίνεται πως είναι η «χώρα των 1.000 αλμάτων». Φέτος το Ράλι Φινλανδίας μου χάρισε ίσως την πιο ευτυχισμένη στιγμή της καριέρας μου: τη νίκη μπροστά σε συμπατριώτες θεατές, μόνο 3,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον συνάδελφό μου στην ίδια ομάδα Sébastien Ogier. Κι αυτό σε μία σχεδόν τρίωρη διαδρομή. Ήταν ο πιο οριακός τερματισμός των τελευταίων χρόνων.
Όταν πηδάς 50 μέτρα, πρέπει να έχεις σκεφτεί ήδη πριν το άλμα πώς θα προσγειωθείς. Ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δεν πιλοτάρεται στον αέρα. Στις συνήθως αμμώδεις και απίστευτα γρήγορες πίστες της πατρίδας μου είναι πολύ σημαντικό να βρεις τη σωστή γραμμή από την οποία θα κάνεις το άλμα για να προσγειωθείς ξανά ακριβώς στο σωστό σημείο. Αυτό ισχύει βεβαίως και για τις πολλές γρήγορες στροφές χωρίς λοφίσκους. Η αγαπημένη μου ειδική διαδρομή είναι η «Mökkiperä». Εκεί ανεβοκατεβαίνεις με τέρμα το γκάζι και ταχύτητα μέχρι 195 km/h. Αυτό μπορεί και να πειράξει λίγο το στομάχι που και που!“

 

Jari-Matti Latvala

Andreas Mikkelsen.

«Ο συνολικός χρόνος πτήσης στην Ouninpohja είναι γύρω στα 30 δευτε­ρόλεπτα.»

Andreas Mikkelsen

„Τα άλματα είναι το πιπέρι στη σούπα των ράλι. Για τους φιλάθλους δεν υπάρχει κάτι άλλο πιο συναρπαστικό. Στο Ράλι Γερμανίας ονομάσαμε έναν διπλό λοφίσκο «Gina», στη Σουηδία η ράμπα 45 μέτρων «Colin’s Crest» θυμίζει τον μεγάλο πρωταθλητή Colin McRae, στη Σαρδηνία υπάρχει το «Micky’s Jump» και το «El Brinco» στο ομώνυμο Ράλι Μεξικού.
Η Φινλανδία ήταν και είναι βεβαίως το αποκορύφωμα. Και μόνο η ειδική διαδρομή «Ouninpohja» περιλαμβάνει περίπου 170 άλματα που μας κάνουν να «πετάμε» με 200 km/h μέχρι και 50 μέτρα μέσα από το δάσος της Κεντρικής Φινλανδίας. Ο συνολικός χρόνος πτήσης σε αυτή την ειδική είναι γύρω στα 30 δευτερόλεπτα. Και μόνο το «Yellow House Jump» που ονομάστηκε έτσι από ένα κοντινό ξύλινο σπίτι, τραβά κάθε χρόνο χιλιάδες θεατές.
Φέτος διαγράφηκε από τη διαδρομή το πιο φημισμένο τμήμα αλμάτων, και αντί αυτού ενσωματώθηκαν τα 15,05 χιλιόμετρα της «Ouninpohja» στην ειδική διαδρομή 20,51 χιλιομέτρων «Kakaristo». Πάντως τα άλματα θα είναι σε κάθε περίπτωση περισσότερα και ταχύτερα από οπουδήποτε αλλού. Τι πιο ωραίο για το ράλι.“


Andreas Mikkelsen