Volkswagen Magazine

DISCOVER MORE

ένας φίλος,
ένας καλός φίλος.

Σε μια μεγαλούπολη, όπως η Βαρκελώνη, μπορεί κανείς εύκολα να χάσει τον έλεγχο. Πάλι καλά που το νέο Polo έχει τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης στην κατηγορία του.

Κείμενο Marta Cazada
Φωτογραφίες Uwe Kristandt/Staud Studios

Ο Χριστόφορος Κολόμβος ήταν ένας διορατικός άνθρωπος, αλλά το κυκλοφοριακό χάος στο οποίο βυθίζεται η μισή Βαρκελώνη σ’ ένα συνηθισμένο ανοιξιάτικο πρωινό του 2014, σίγουρα δεν θα μπορούσε ούτε καν να το ονειρευτεί.

Ο Ιταλός θαλασσοπόρος ξεκίνησε το 1492 από τη Γένοβα προς το Νέο Κόσμο και επέστρεψε στη Βαρκελώνη το 1493. Σήμερα το μνημείο «Monument a Colom», το ύψους 60 μέτρων άγαλμα του Κολόμβου, προσφέρει την καλύτερη θέα στην πρωτεύουσα της Καταλονίας και φυσικά στο μποτιλιάρισμα της κυκλικής κυκλοφορίας ακριβώς από κάτω, καθώς και στις ατελείωτες ουρές στις μεγαλοπρεπείς λεωφόρους και στα στενά σοκάκια της παλιάς πόλης. Στην κορυφή, ο εξερευνητής δείχνει προς τη δύση και από κάτω τα αυτοκίνητα κινούνται σε συνθήκες Stop-and-go προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η Βαρκελώνη είναι η πατρίδα μου, αγαπώ σχεδόν τα πάντα σε αυτήν την πόλη. Την ιδιαίτερη διάλεκτο, την καταλανική υπερηφάνεια, το αρχιτεκτονικό μείγμα κλασικού και σύγχρονου, τα μπαράκια στην περιοχή νυχτερινής διασκέδασης, τον παραθαλάσσιο δρόμο περιπάτου του Poblenou σε μια γλυκιά βραδιά – και από αυτές ευτυχώς έχουμε σχετικά πολλές στη Βαρκελώνη. Όταν όμως πηγαίνω μια συνηθισμένη εργάσιμη ημέρα με το αυτοκίνητο στο γραφείο, υπάρχουν στιγμές που νιώθω πραγματικά σαν τουρίστρια που μπερδεύεται γεμάτη ανασφάλεια μέσα σε έναν τεράστιο άγνωστο λαβύρινθο. Άραγε πώς θα νιώθει ένας πραγματικός τουρίστας με το αυτοκίνητο στη Βαρκελώνη; Ή ακόμη περισσότερο κατά τις ώρες αιχμής στο κέντρο του Πεκίνου και του Τόκιο, της Νέας Υόρκης και του Κάιρο, του Βερολίνου και του Μπουένος Άιρες;

 

Οι Ισπανοί του βορρά είναι «ζωηροί» οδηγοί αυτοκινήτων, ιδιαίτερα σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται γρήγορες αντιδράσεις, αδιάκοπη προσοχή και συνεχής διατήρηση όλων των κυκλοφοριακών λεπτομερειών εντός του οπτικού πεδίου. Όποιος βρίσκεται σε τέτοιες συνθήκες μέσα στο νέο Polo, μπορεί να αισθάνεται τυχερός. Τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Front Assist ή το ACC, βοηθούν ιδιαίτερα σε συνθήκες κυκλοφορίας, όταν κάτι μπορεί να ξεφύγει από την προσοχή μας. Και όχι μόνο στη Βαρκελώνη. Θα σας δείξουμε με πέντε παραδείγματα, για ποιο λόγο μπορείτε πάντα να βασίζεστε στο Polo.

Το Parc del Mirador del Poble Sec προσφέρει υπέροχη θέα στη Βαρκελώνη και στο άγαλμα του Κολόμβου.

«Η Βαρκελώνη είναι η πατρίδα μου, αγαπώ σχεδόν τα πάντα σε αυτήν την πόλη – εκτός από την κίνηση.»

Τις εργάσιμες ημέρες σε μια μητρόπολη, όπως η Βαρκελώνη, πρέπει κανείς να υπολογίζει σχεδόν παντού με συνθήκες Stop-and-go.

1  Πρέπει να φρενάρετε απότομα.

Front Assist

Προσοχή, κίνδυνος! Το προπορευόμενο αυτοκίνητο φρενάρει απότομα, γιατί πρέπει να αντιδράσει σε ένα φορτηγάκι που κάνει παραδόσεις ή σε πεζούς. Εδώ ενεργοποιείται το «Front Assist», το σύστημα επιτήρησης εμπρός χώρου της Volkswagen. Παρακολουθεί την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αναγνωρίζει τις πολύ μικρές αποστάσεις και προειδοποιεί για πιθανές συγκρούσεις.

Εάν δεν αντιδράσετε, πραγματοποιείται αυτόματα φρενάρισμα με μέτρια δύναμη. Εάν φρενάρετε πολύ αδύναμα, ενισχύεται η πίεση των φρένων. Με αυτόν τον τρόπο, το «Front Assist» συμβάλλει στην αποτροπή μικροσυγκρούσεων. Σε χαμηλές ταχύτητες (κάτω από τα 30 km/h), η ενσωματωμένη λειτουργία φρεναρίσματος ανάγκης «City Emergency Brake» συμβάλλει αποτελεσματικά, ειδικά σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας, στην αποφυγή τυχόν εκπλήξεων: Ένας εμπρός τοποθετημένος αισθητήρας μπορεί να αναγνωρίσει τυχόν κρίσιμες καταστάσεις απόστασης και να φρενάρει αυτόματα.

2 Κινείστε σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Ενεργό Cruise Control - ACC

Ειδικά μετά τη δουλειά, κατά την οδήγηση σε κεντρικές οδικές αρτηρίες ή αυτοκινητόδρομους είναι σημαντικό να τηρούνται και να προσαρμόζονται συνεχώς οι σωστές αποστάσεις. Το σύστημα αυτόματης διατήρησης σταθερής απόστασης & ταχύτητας ACC σάς απαλλάσσει από αυτήν την εργασία. Το ACC αναγνωρίζει με τη βοήθεια του αισθητήρα ραντάρ την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και διατηρεί την απόσταση που έχει καθοριστεί από τον οδηγό. Η ταχύτητα δεν υπερβαίνει το ρυθμισμένο όριο.

Εάν το προπορευόμενο όχημα κόψει ταχύτητα, το σύστημα προσαρμόζει την απόσταση και την ταχύτητα, χωρίς να χρειάζεται να επέμβετε. Σε κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG μπορεί μάλιστα ακόμη και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Φυσικά διατηρείτε κάθε στιγμή τον απόλυτο έλεγχο, καθώς εάν απαιτείται, μπορείτε να παρακάμψετε το ACC απενεργοποιώντας το, φρενάροντας ή πατώντας το γκάζι.

Παρκάρισμα με άρωμα διακοπών: στον παραθαλάσσιο χώρο για περίπατο στην περιοχή Barceloneta.

3 Παρκάρετε.

Σύστημα ελέγχου στάθμευσης / κάμερα οπισθοπορείας «Rear View»

Όσο πιο στενό είναι το δρομάκι, τόσο πιο δύσκολο είναι το παρκάρισμα. Όμως ακόμη και ευρύχωροι χώροι στάθμευσης μπορεί να αποτελέσουν πρόκληση, προπαντός όταν γύρω από το αυτοκίνητο η κυκλοφορία είναι πυκνή και υπάρχουν θεατές που σας αγχώνουν. Πάλι καλά που υπάρχει το σύστημα ελέγχου στάθμευσης, διότι κάνει το παρκάρισμα πιο εύκολο και πιο ασφαλές. Ακουστικές υποδείξεις πληροφορούν τον οδηγό σχετικά με την υπολειπόμενη απόσταση προς τα μπροστά και προς τα πίσω. Η συχνότητα των ηχητικών σημάτων αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση από το εμπόδιο και όταν η απόσταση μειώνεται κάτω από τα 30 εκατοστά, ενεργοποιείται ένας συνεχής ήχος. Το αντικείμενο και η απόσταση από αυτό απεικονίζονται επίσης γραφικά στην οθόνη.

Η κάμερα οπισθοπορείας «Rear View» προβάλλει στην εικόνα της κάμερας γραμμές καθοδήγησης, οι οποίες απεικονίζονται με διαφορετικό χρώμα, ανάλογα με την απόσταση. Έτσι μπορείτε να πλησιάσετε με ασφάλεια κάθε εμπόδιο, ανεξάρτητα από το εάν πρόκειται για προφυλακτήρα ή κράσπεδο.

Με το πάτημα ενός κουμπιού αναδιπλώνονται οι πλαïνοί καθρέπτες. Αυτό αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό κατά τη στάθμευση σε στενά δρομάκια.
Έξω από την πόλη, το Polo προσέχει εάν μειώνεται η προσοχή σας στο τιμόνι.

4 Έχετε αρχίσει να κουράζεστε.

Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού

Τα μάτια σας κλείνουν, σύντομα η κατάσταση μπορεί να γίνει επικίνδυνη για σας– όχι όμως με το Polo. Το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού συνιστά ένα διάλειμμα, όταν αυτό είναι απαραίτητο. Η αυξημένη κόπωση και η σχετική απροσεξία αναγνωρίζονται από το σύστημα μέσω της συνεχούς αξιολόγησης της οδηγικής συμπεριφοράς του οδηγού από την ταχύτητα των 65 km/h και πάνω, με τη βοήθεια της οποίας εξάγει συμπεράσματα σχετικά με την ικανότητά του για οδήγηση.

Το σύστημα βασίζεται σε διάφορες ενδείξεις, όπως π.χ. η συμπεριφορά διεύθυνσης του τιμονιού. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το τιμόνι μετακινείται συνεχώς ελαφρά. Λίγο πριν τον επονομαζόμενο ύπνο δευτερολέπτων, οι οδηγοί κρατούν το τιμόνι ακίνητο. Μόλις συνειδητοποιήσουν την κατάσταση, κάνουν απότομες κινήσεις περιστροφής του τιμονιού. Όταν το σύστημα αναγνωρίζει ένα τέτοιο πρότυπο συμπεριφοράς, συνιστάται μέσω ενός οπτικού και ενός ηχητικού σήματος η πραγματοποίηση ενός διαλείμματος.

5 Στρίβετε σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου ευστάθειας : ESP

Η ολίσθηση δεν αργεί να έρθει. Μπορεί να οφείλεται σε βροχή ή σε λιθόστρωτο οδόστρωμα ή ακόμη και σε οδήγηση δίπλα σε εργοτάξια ή φρεσκοποτισμένα πάρκα. Το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου ευστάθειας (ESP) σας υποστηρίζει, καθώς μπορεί να αναγνωρίσει τέτοιες κρίσιμες οδηγικές καταστάσεις και να αποτρέψει την εκτροπή του αυτοκινήτου.

Οι απαραίτητες πληροφορίες παρέχονται στο ESP μέσω αισθητήρων γωνίας διεύθυνσης και αριθμού στροφών τροχού, με τη βοήθεια των οποίων το σύστημα υπολογίζει την επιθυμητή κατεύθυνση διεύθυνσης και οδική συμπεριφορά του Volkswagen σας. Τα στοιχεία αυτά συγκρίνονται με την πραγματική κατάσταση, η οποία αναγνωρίζεται με βάση δεδομένα οριζόντιας εκτροπής και πλευρικής επιτάχυνσης. Εάν οι πραγματικές και οι επιθυμητές τιμές αποκλίνουν κατά πολύ μεταξύ τους, επεμβαίνει το ESP – π.χ. σε περίπτωση ξαφνικής αστάθειας σε μια στροφή, παρουσίαση μη αναμενόμενου είδους οδοστρώματος ή ξαφνικής απαίτησης για ελιγμούς αποφυγής. Το ESP ελέγχει τη διόρθωση μέσω αποτελεσματικών επεμβάσεων στο σύστημα φρένων και στη διαχείριση του κινητήρα.

Το Polo σε αριθμούς.

Κινητήρας: 1.2 TSI BMT 90 PS
Κιβώτιο ταχυτήτων:
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων DSG
Κατανάλωση: 4,7 (μεικτός κύκλος)
Εκπομπή CO2 σε g/km: 109 (μεικτός κύκλος)
Επιτάχυνση (0 - 100):
10,8 δευτ.
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Βάρος κενό:
1.139 kg
Διαστάσεις:
μήκος: 3.972 mm, πλάτος με καθρέπτες: 1.901 mm, ύψος χωρίς κεραία συστήματος πλοήγησης: 1.453 mm
Χώρος αποσκευών:
280 l, 952 l με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα
Επιλογή των Highlights βασικού εξοπλισμού:

Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρες «Hill Hold Assist», οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (μπορεί να υποστηρίξει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος μειώνοντας μέσω αυτόματου φρεναρίσματος τον κίνδυνο εκτροπής και τον κίνδυνο περαιτέρω συγκρούσεων), Αναγνώριση κόπωσης οδηγού «Fatigue Detection»

Άλλοι κινητήρες: 1.0 MPI 75PS – 1.4 TDI 75 PS – 1.4 TDI BMT 90PS

Επεξήγηση της τεχνολογίας.

Στο microsite του Polo θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες και επεξηγηματικά φιλμ για τα συστήματα υποβοήθησης.