Volkswagen Magazine

DISCOVER MORE

έξυπνα δικτυωμένοι.

Είτε Car-Net Guide & Inform είτε MirrorLink: Το νέο Passat δεν ανεβάζει μόνο τον πήχυ στα συστήματα υποβοήθησης, στη σχεδίαση και στην άνεση. Είναι επίσης το πρώτο Volkswagen, που παρέχει όλα τα πλεονεκτήματα της πιο σύγχρονης online δικτύωσης. Ζητήσαμε από δύο καλλιτέχνες της Tape Art από το Βερολίνο να αναπαραστήσουν την ψηφιακή επανάσταση.

Κείμενο Sven Schulte-Rummel
Φωτογραφίες Cem Guenes

Για να μπορέσει κανείς να αντιληφθεί τι ακριβώς δημιούργησαν ο Stephan Meissner και ο Stefan Busch μέσα στους τοίχους από μπετόν του Science Center στο Wolfsburg, θα πρέπει να κάνει μερικά βήματα προς τα πίσω και να αφήσει το βλέμμα του να περιπλανηθεί στο χώρο. Με αμέτρητα ρολά ταινιών σε πράσινο νέον χρώμα, τις οποίες οι καλλιτέχνες της Tape Art από το Βερολίνο τοποθετούν με ιδιαίτερη ακρίβεια στην πρόσοψη και στο δάπεδο, προσδίδονται στο τεράστιο κτίριο νέες δομές και νέα περιγράμματα. Στη σχεδίαση, οι ταινίες χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια για την παρουσίαση σχημάτων. Φυσικά αυτό ισχύει και για τη σχεδίαση αυτοκινήτων.

 

Στο κέντρο αυτού του δικτύου, που αποτελείται από πολλά χιλιόμετρα κολλημένης ταινίας, βρίσκεται το νέο Passat, που περνάει πλέον σε μια νέα διάσταση. Η 8η γενιά του Passat εξοπλίζεται με συστήματα Infotainment τελευταίας τεχνολογίας, σύμβολα μιας νέας εποχής για την αυτοκίνηση, τα οποία χαρακτηρίζονται από μέγιστη δυνατή συνδεσιμότητα, άριστο εξοπλισμό και mobile online υπηρεσίες, που φέρνουν την επανάσταση στην οδήγηση αυτοκινήτου. Φυσικά το Passat δεν θέτει νέα πρότυπα μόνο στη σύνδεση του αυτοκινήτου με το διαδίκτυο. Τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και μετάδοσης κίνησης δείχνουν το δρόμο για μια εποχή, στην οποία η οδήγηση αυτοκινήτου θα είναι πιο προηγμένη, πιο δικτυωμένη και πιο πολύπλευρη. Και κυρίως: ακόμη πιο ασφαλής.

Οι καλλιτέχνες της Tape Art

Από μακριά, οι εικόνες τους μοιάζουν με γκράφιτι, αλλά όταν πλησιάζει κανείς, διακρίνει την κολλητική ταινία: Ο Stephan Meissner και ο Stefan Busch (από αριστερά) είναι δύο μέλη της βερολινέζικης καλλιτεχνικής κολεκτίβας TapeThat. Τα έργα τους, από πολύχρωμες δημιουργίες με ταινίες μέχρι μινιμαλιστικούς μαυρόασπρους πίνακες, κοσμούν κτίρια, γκαλερί και κλαμπ σε ολόκληρο τον κόσμο.

καλή σύνδεση.

Τα Smartphones και το νέο Passat; Ο τέλειος αντικατοπτρισμός!

Για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο στο νέο Passat το πρόγραμμα MirrorLink. Με το MirrorLink μπορούν να συνδεθούν πολυάριθμες εφαρμογές από συμβατά smartphone με το σύστημα Infotainment, μέσω μιας άμεσης σύνδεσης ανάμεσα στις συσκευές. Το σύστημα αποκτά απευθείας πρόσβαση στα δεδομένα του αυτοκινήτου.

Το σύστημα Infotainment και το smartphone συνδέονται στο νέο Passat χωρίς κανέναν περιορισμό μεταξύ τους, ενώ οι οθόνες τους είναι ακριβώς ίδιες εγκαινιάζοντας με αυτόν τον τρόπο εντελώς νέες δυνατότητες.

Για παράδειγμα η εφαρμογή «Drive & Track» της Volkswagen, η οποία καταγράφει τις διαδρομές, όπως ένας συνοδηγός ράλι, και παρέχει έτσι μια λεπτομερή εικόνα της πορείας της διαδρομής.
Ή επίσης το «My Guide», μια εφαρμογή, η οποία μπορεί να μετατρέψει κάθε μέρα σε μια ξεχωριστή εμπειρία. Μέσω του MirrorLink, η αφαρμογή αυτή προτείνει, με βάση τις πληροφορίες περιβάλλοντος, την ώρα και τα δεδομένα του αυτοκινήτου, ελκυστικούς προορισμούς σε κοντινή απόσταση.

καλή καθοδήγηση.

Οι οδηγοί Passat φτάνουν με το νέο σύστημα πλοήγησης πιο αξιόπιστα από ποτέ στον προορισμό τους.

Που πάμε; Η πλοήγηση στο νέο Passat έχει γίνει πιο γρήγορη, πιο κατανοητή και πιο άμεση. Αυτό οφείλεται αφενός στους ταχύτερους επεξεργαστές των συστημάτων Infotainment και αφετέρου στη συνδεσιμότητά τους.
Ένα παράδειγμα; Τα προαιρετικά συστήματα ραδιοπλοήγησης «Discover Media» και «Discover Pro» εντυπωσιάζουν με τη λειτουργία «Car-Net Guide & Inform». Η λειτουργία αυτή επιτρέπει την ενσωμάτωση των «online πληροφοριών κυκλοφορίας» στη δυναμική καθοδήγηση στον προορισμό και τη σύνδεση των online προσωπικών σημείων ενδιαφέροντος (POI) με την πλοήγηση. Τα σημεία ενδιαφέροντος και οι προορισμοί πλοήγησης δεν χρειάζεται να καταχωρηθούν από τον οδηγό στο σύστημα, όταν αυτός βρίσκεται μέσα στο νέο Passat. Οι προορισμοί και τα σημεία ενδιαφέροντος POI μπορούν να επιλεχθούν μέσω Η/Υ στην διαδυκτιακή πύλη πελατών και στη συνέχεια να μεταφερθούν στο σύστημα πλοήγησης.
Ακόμη και στην απλή ερώτηση «Είμαι στο σωστό δρόμο;», το σύστημα Infotainment «Discover Pro» παρέχει μια ακόμη πιο απλή απάντηση. Για τον οπτικό προσανατολισμό σας μπορούν να απεικονιστούν στην οθόνη του συστήματος πανοραμικές εικόνες προοπτικής δρόμου «Google Street View», ενώ με βάση την υπηρεσία χάρτη «Google Earth» υπάρχει δυνατότητα εμφάνισης μιας φωτορεαλιστικής απεικόνισης χάρτη.
Η πλοήγηση γίνεται ακόμη πιο άνετη με τη λειτουργία «Rubberband». Η απεικονιζόμενη διαδρομή μπορεί να μεταβληθεί απλά με το άγγιγμα ενός σημείου διαδρομής με το χέρι, όπως ακριβώς σε μια εφαρμογή πλοήγησης ενός tablet. Ως βασικός εξοπλισμός στο «Discover Pro» (και προαιρετικά στο «Discover Media») παρέχεται η δυνατότητα χρήσης φωνητικών εντολών για την καταχώρηση του προορισμού πλοήγησης («One-Shot-Destination-Entry»).

καλός οπτικός έλεγχος.

Πώς γίνεται να έχουμε τα σημαντικά στοιχεία πάντοτε στο οπτικό μας πεδίο; Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι η απάντηση.

Το νέο Passat είναι το πρώτο Volkswagen, το οποίο μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με ψηφιακό πίνακα οργάνων «Active Info Display». Μέσω αυτού επιτρέπεται η παράλληλη, ψηφιακή απεικόνιση διαφόρων πληροφοριών οδήγησης σε μια οθόνη TFT μεγέθους 12,3 ιντσών (31,2 cm). Έτσι ο οδηγός μπορεί ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες να επιλέξει τα διαθέσιμα προφίλ πληροφοριών, λαμβάνοντας ταυτόχρονα επιπρόσθετες πληροφορίες στην κεντρική περιοχή του ταχύμετρου και του στροφόμετρου. Με το προφίλ πληροφοριών πλοήγησης μπορεί επίσης να εμφανιστεί ο χάρτης πλοήγησης στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Για το σκοπό αυτό μειώνεται το μέγεθος του ταχύμετρου και του στροφόμετρου, έτσι ώστε να επιτευχθεί ένα βέλτιστο μέγεθος του χάρτη πλοήγησης.

καλή πληροφόρηση.

Έχετε διάθεση για μια μικρή εκδρομή; Το νέο Passat σας λέει πού θα μπορούσατε να ταξιδέψετε.

Οι οδηγοί του νέου Passat είναι καλύτερα πληροφορημένοι από ποτέ με τη βοήθεια του Car-Net Guide & Inform, εάν εξοπλίσουν το αυτοκίνητό τους με ένα από τα συστήματα Infotainment «Discover Media» ή «Discover Pro».
Αυτό οφείλεται στο ότι οι mobile online υπηρεσίες της Volkswagen δεν παρέχουν μόνο απαντήσεις σε ερωτήματα αυτοκίνησης, όπως «Πού είναι ο επόμενος ελεύθερος χώρος στάθμευσης;», «Ποια είναι η κατάσταση του αυτοκινήτου μου;» και «Πού μπορώ να βρω βενζίνη;». Στο σύστημα πλοήγησης απεικονίζονται επίσης καιρικές συνθήκες και μετεωρολογικές προγνώσεις ανάλογα με τη θέση του αυτοκινήτου και τους τόπους προορισμού.

Στο νέο Passat παραμένετε ενημερωμένος ακόμη και για την επικαιρότητα με τη βοήθεια του Car-Net. Newsfeeds από ελεύθερα επιλεγόμενους παρόχους, στα οποία οι ιδιοκτήτες των Passat μπορούν προηγουμένως να εγγραφούν ως συνδρομητές μέσω της διαδυκτιακής πύλης πελατών, εμφανίζονται στην οθόνη με φιλική για το χρήστη ταξινόμηση. Στο νέο Passat μπορείτε ακόμα να ενημερωθείτε μέσω της λειτουργίας RSS-Feed για νέα ή ακόμα και για τρέχοντα άρθρα του Das Auto. Magazine.

καλός εξοπλισμός.

Σας αρέσει η απόδοση; Τα συστήματα Infotainment στο νέο Passat λειτουργούν εκπληκτικά γρήγορα.

Ακριβώς όπως μερικές γραμμές ταινίας δημιούργησαν μέτρο με το μέτρο έργα τέχνης, έτσι ακριβώς εξελίχθηκε και το αρχικό ραδιόφωνο αυτοκινήτου σε ένα σύνθετο σύστημα Infotainment. Στο νέο Volkswagen Passat τοποθετείται η δεύτερη γενιά αυτού του συστήματος Infotainment (MIB). Η απόδοση του κύριου επεξεργαστή έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με την πρώτη γενιά από τα 950 MIPS (million instructions per second) στα 2.500 MIPS. Τι σημαίνει αυτό όμως για τον οδηγό του Passat; Το σύστημα εκκινείται πολύ πιο γρήγορα, οι διαδρομές υπολογίζονται ταχύτερα, η απόδοση της οθόνης αφής είναι πιο ομαλή και η φωνητική εισαγωγή και αναπαραγωγή μοιάζουν ακόμη περισσότερο με έναν κανονικό διάλογο. Τρία συστήματα, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το μέγεθος και το εύρος λειτουργιών, διατίθενται προς επιλογή κατά το ντεμπούτο του Passat: Το βασικό ηχοσύστημα «Composition Media» και το προαιρετικό σύστημα ραδιοπλοήγησης«Discover Media» διαθέτουν μια οθόνη 6,5 ιντσών (16,5 cm) και το σύστημα ραδιοπλοήγησης «Discover Pro» διαθέτει μια οθόνη 8 ιντσών (20,3 cm).

Το Passat σε αριθμούς.

Κινητήρας:
2.0 TDI BMT 240 PS 4MOTION
Κιβώτιο ταχυτήτων:
Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων DSG
Κατανάλωση (μεικτός κύκλος):
5,4 l (Variant)
5,3 l (Limousine)
Εκπομπές CO₂ σε g/km:
140 (Variant)
139 (Limousine)
Επιτάχυνση (0 – 100):
6,3 δευτ. (Variant)
6,1 δευτ. (Limousine)
Τελική ταχύτητα:
238 km/h (Variant)
240 km/h (Limousine)
Απόβαρο:
1.735 kg (Variant),
1.721 kg (Limousine)
Διαστάσεις:
Μήκος: 4.767 mm
Πλάτος με καθρέπτες: 2.083 mm
Ύψος: 1.477 mm (Variant),
1.456 mm (Limousine)
Χώρος αποσκευών:
650–1.780 l (Variant)
586–1.152 l (Limousine)
Επιλογή των Highlights βασικού εξοπλισμού:
Σύστημα κλιματισμού «Climatronic» 3-ζωνών (Comfortline & Highline), ACC με «Front Assist» και «City Emergency Braking», κάθισμα ergoComfort (Comfortline & Highline)
Περαιτέρω κινητήρες:
1.4 TSI BMT 150 PS ACT, 2.0 TDI BMT 150 PS

το απόλυτο bestseller.

Μέσα σε 40 χρόνια έχουν πουληθεί περισσότερα από 22 εκατομμύρια Passat και υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό. Η 8η γενιά του Passat προσφέρει για ακόμη μία φορά ακόμα περισσότερα.

σχεδιασμός.

Μακρύτερο, κομψότερο και δυναμικότερο: Η όγδοη γενιά του Passat δεν είναι απλά ένα facelift, αλλά ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο. Και αυτό μπορεί να το προσέξει κανείς με την πρώτη ματιά. Το νέο Passat είναι χαμηλότερο και φαρδύτερο από τα προηγούμενα μοντέλα, χωρίς όμως να έχει ογκώδη εμφάνιση. Παρόλο που το συνολικό μήκος του έχει μειωθεί κατά δύο χιλιοστά, το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 79 ολόκληρα χιλιοστά. Οι μπροστινοί και οι πίσω τροχοί μεγάλωσαν και μετατοπίστηκαν προς τα έξω, ενώ οι πρόβολοι του αμαξώματος είναι σημαντικά κοντύτεροι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Βάση για τις κομψές, σπορ αναλογίες του είναι η νέα κατασκευαστική πλατφόρμα κάτω από την καλαίσθητή του λαμαρίνα, καθώς το Passat βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Η ιδιαίτερη δυναμική του είναι εμφανής, ειδικά στην πλαϊνή όψη: Το νέο Passat δίνει από το πλάι την αίσθηση ότι ετοιμάζεται για άλμα. Όμως και το μπροστινό και το πίσω μέρος μαγνητίζουν το βλέμμα: Στο μπροστινό μέρος, μια εντυπωσιακή μάσκα ψυγείου με πολύ χρώμιο μαρτυρά αυτοπεποίθηση. Η σχεδίαση του πίσω μέρους κάνει το Passat Limousine να φαίνεται σαν συγγενής του Phaeton.
Η Volkswagen εξέλιξε για το Passat επίσης ένα εντελώς νέο σχεδιασμό φώτων: Οι χαρακτηριστικοί προβολείς LED και τα πίσω φώτα LED συγκαταλέγονται στα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Όσο δυναμικό είναι το εξωτερικό του νέου Passat, τόσο άνετο είναι το εσωτερικό του. Ένα καλό παράδειγμα είναι το προαιρετικά διαθέσιμο κάθισμα ergoComfort (βασικός εξοπλισμός από την έκδοση Comfortline): Με τη βοήθεια των πολυάριθμων δυνατοτήτων ρύθμισής του, ο οδηγός βρίσκει γρήγορα μια άνετη και κυρίως μη επιβαρυντική για την πλάτη του θέση καθίσματος.

«Δυναμική και καλαισθησία. Φυσικά μπορώ ακόμη να αναγνωρίσω το Passat, αλλά ουσιαστικά το επανεφεύραμε.»

Klaus Bischoff, 52, αρχισχεδιαστής της Volkswagen

υποβοήθηση.

Οι οδηγοί Passat προηγούνται: Πολυάριθμες νέες τεχνολογίες υποβοήθησης και ασφάλειας δεν υπάρχουν για πρώτη φορά μόνο στην κατασκευαστική σειρά Passat, αλλά επίσης για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο της Volkswagen.
Σε αυτές ανήκει για παράδειγμα, το σύστημα Front Assist, που περιλαμβάνεται από την έκδοση Comfortline ως βασικός εξοπλισμός. Το σύστημα αυτό προειδοποιεί και φρενάρει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις αυτόματα σε περίπτωση κινδύνου σύγκρουσης. Μέχρι σήμερα, το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος ανάγκης αναγνώριζε μόνο οχήματα. Η προαιρετικά διαθέσιμη λειτουργία φρεναρίσματος ανάγκης «City Emergency Brake» με αναγνώριση πεζών αντιδρά πλέον, πάντοτε εντός των ορίων του συστήματος και σε πεζούς. Η οδήγηση του αυτοκινήτου γίνεται επίσης ασφαλέστερη με τη βοήθεια της νέας γενιάς του Side Assist, το οποίο εμπλουτίστηκε με τη λειτουργία Rear Traffic Alert για το ξεπαρκάρισμα από εγκάρσιους χώρους στάθμευσης. Επιπρόσθετα, το πρόβλημα της «νεκρής γωνίας» αποτελεί πλέον παρελθόν για τους ιδιοκτήτες Passat. Το σύστημα υποβοήθησης προειδοποιεί, για παράδειγμα κατά την οδήγηση, για οχήματα που πραγματοποιούν γρήγορη προσπέραση ή κινούνται με πολύ χαμηλή ταχύτητα και τα οποία βρίσκονται σε αυτή τη γωνία καθώς και κατά το ξεπαρκάρισμα με την όπισθεν, για οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι.

Η υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης βοηθάει στην αποφυγή τυπικών ατυχημάτων σύγκρουσης σε συνθήκες κυκλοφορίας «Stop & Go»: Σε αυτές τις συνθήκες, το νέο Passat και Passat Variant ακολουθούν το προπορευόμενο όχημα εν μέρει αυτόματα. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η συνεχής εναλλαγή φρεναρίσματος και επιτάχυνσης σε συνθήκες αργής κυκλοφορίας.
Το σύστημα Area View φροντίζει επίσης για περισσότερη ασφάλεια. Η βασιζόμενη σε κάμερα λειτουργία περιμετρικής ορατότητας 360 μοιρών, διατίθεται για πρώτη φορά στην οικογένεια των Passat και εντυπωσιάζει με την υψηλότερη ανάλυσης κάμερα, την αναγνώριση εμποδίων και τη νέα τρισδιάστατη πανοραμική απεικόνιση.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό: η υποβοήθηση με ρυμουλκούμενο. Με αυτό το παγκοσμίως μοναδικό σύστημα υποβοήθησης, η πραγματοποίηση ελιγμών με ρυμουλκούμενο γίνεται πιο εύκολη από ποτέ. Με τη βοήθεια του διακόπτη ρύθμισης καθρεπτών, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει αδιαβάθμητα την επιθυμητή κατεύθυνση κίνησης του ρυμουλκούμενου. Ενώ ο οδηγός χειρίζεται το πεντάλ γκαζιού και το φρένο, το νέο Passat κατευθύνει το τρέιλερ προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

άνεση.

Όταν παρατηρεί κανείς τον εσωτερικό χώρο εκπλήσσεται: Παρά το γεγονός ότι έχει σχεδόν ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με το προηγούμενο μοντέλο, το νέο Passat προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Εξωτερικά π.χ. δεν γίνεται αντιληπτό ότι το Variant μπορεί να μεταφέρει 47 λίτρα περισσότερες αποσκευές. Η συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών; 650 λίτρα! 
Η οδήγηση του νέου Passat αποτελεί όμως επίσης μια άνετη και εντυπωσιακή εμπειρία λόγω των υλικών υψηλής ποιότητας, του ατμοσφαιρικού φωτισμού και του κλιματισμού 3-ζωνών «Climatronic» καθώς και λόγω του WLAN-Hotspot. Αυτό το τελευταίο χαροποιεί κυρίως τους επιβάτες, που δεν κάθονται πίσω από το τιμόνι.

making of.