Volkswagen Magazine

DISCOVER MORE

έξαψη και χαλάρωση.

Το νέο Golf GTE συνδυάζει τη δυναμική του GTI με τον οικολογικό χαρακτήρα του e-Golf. Ο Andreas Mikkelsen, οδηγός της Volkswagen στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι WRC, οδήγησε το GTE για μια ολόκληρη ημέρα στην επιλεγμένη πατρίδα του, το Μονακό, και μας εξηγεί κατ’ αποκλειστικότητα, γιατί το νέο υβριδικό Plug-In αποτελεί την ιδανική επιλογή για σπορ αστικούς τύπους σαν αυτόν.

Κείμενο Andreas Mikkelsen
Πρακτικά Tim Davies 
Φωτογραφίες Georg Roske

Andreas Mikkelsen

Γεννήθηκε στις 22 Ιουνίου του 1989 στο Όσλο. Ως νεαρός ασχολήθηκε με το αλπικό σκι και το Motocross και ήταν και στα δύο αθλήματα μέλος της νορβηγικής εθνικής ομάδας νέων. Ένας τραυματισμός στο γόνατο στα 16 τον ανάγκασε να σταματήσει και τον οδήγησε κατευθείαν στην αγκαλιά των αγώνων Ράλι. . Ήδη από το 2006 συμμετείχε σε ορισμένα ράλι στην Βρετανία και από το 2007 στο WRC, στο οποίο το 2008 ήταν ο νεότερος οδηγός που συγκέντρωσε βαθμούς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Από το 2013 οδηγάει για την Volkswagen και στην πρώτη του σεζόν κιόλας, με το Polo R WRC, κατέλαβε τη δέκατη θέση του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Διάλειμμα με θέα: ο Andreas Mikkelsen στη δοκιμή του Golf GTE στην Côte d’Azur.

Αρχή του καλοκαιριού στη Ριβιέρα και η Μεσόγειος θάλασσα λαμπυρίζει κάτω από τον ήλιο. Μετά το μεσημεριανό φαγητό με ένα φίλο στην La Turbie οδηγώ στην διαδρομή Corniche Moyenne με κατεύθυνση το Μόντε Κάρλο.
Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η ησυχία, με την οποία κυλάει το αυτοκίνητο με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποφορτίζει το βενζινοκινητήρα και επιπλέον φορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα ή την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές. Πρόκειται για την επονομαζόμενη ανάκτηση ενέργειας. Πιστεύω ότι είναι κάτι που πρέπει να το δοκιμάσουν όλοι – με το σχεδόν αθόρυβο κινητήρα αισθάνεται κανείς ότι έχει μεταφερθεί σε ένα μαγικό κόσμο, στον οποίο έλκεται από μια κρυφή δύναμη. Το αυτοκίνητο στρίβει εύκολα και με ακρίβεια και εγώ μπορώ να απολαύσω τη θέα, χωρίς να χρειάζεται να κάνω καμία σκέψη για τον τρόπο οδήγησης. Όταν θέλω να προσπεράσω, απλά πατάω λίγο περισσότερο το γκάζι. Ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται αμέσως και μόλις προσπεράσω το αργό αυτοκίνητο, ο ηλεκτροκινητήρας πιάνει και πάλι δουλειά. Η χαμηλή κατανάλωση βενζίνης είναι σίγουρα ένα θετικό στοιχείο και το γεγονός ότι δεν ρυπαίνω τον αέρα στο περιβάλλον μου, μου αφήνει ένα ευχάριστο συναίσθημα. Αυτό όμως που μου αρέσει περισσότερο από όλα είναι η ευκολία του. Ταιριάζει με το στιλ ζωής μου, με χαλαρώνει και με εξιτάρει ταυτόχρονα.

Η φημισμένη παραλιακή οδός: Με θέα στην Corniche Moyenne κοντά στη Νίκαια.

Το αίσθημα της οδήγησης είναι τόσο διαφορετικό από το Polo WRC, τόσο που νιώθω σαν να έχω μεταφερθεί σε μια άλλη ζωή. Η ένταση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι είναι απίστευτη. Η δύναμη του κινητήρα, οι δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα κατά την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και την κίνηση μέσα στις στροφές, ο θόρυβος του κινητήρα και της οδήγησης, οι δυνατές οδηγίες του συνοδηγού μέσα από τα ακουστικά. Το τοπίο γύρω σου είναι συχνά απίστευτα όμορφο, αλλά περνάει τόσο γρήγορα από δίπλα σου, που δεν μπορείς να το απολαύσεις. Πρέπει να παραμένεις πάντοτε συγκεντρωμένος στο δρόμο. Οι φαινομενικά ακίνδυνοι βράχοι και τα χαντάκια καραδοκούν, για να σου καταστρέψουν έναν τροχό με το παραμικρό λάθος.
Ανάμεσα στους αγώνες είναι σχετικά ήσυχα. Μαζί με την ομάδα σχεδιάζουμε το επόμενο ράλι. Βλέπω τα βίντεο από την κάμερα του αυτοκινήτου, που τραβήξαμε στα ράλι της προηγούμενης χρονιάς, εντοπίζω τα οδηγικά μου λάθη και σκέφτομαι πώς μπορώ να τα αποφύγω την επόμενη φορά. Για να παραμένω σωματικά σε φόρμα, πηγαίνω στο γυμναστήριο, κάνω ποδήλατο και χαλαρώνω. Πολλοί, όταν βλέπουν στην τηλεόραση πώς τα αυτοκίνητα των ράλι απογειώνονται επάνω από τις ανωμαλίες, «γλιστρούν με το πλάι» στις στροφές ή εμπλέκονται σε θεαματικά ατυχήματα, νομίζουν συχνά ότι οι οδηγοί είναι τρελοί, που ζουν συνεχώς στο όριο. Στους αγώνες ράλι όμως, η ταχύτητα δεν φέρνει από μόνη της την επιτυχία. Όποιος οδηγάει υπερβολικά γρήγορα, παθαίνει ατύχημα ή πρέπει να φρενάρει και πάλι πριν τις επόμενες δύο στροφές. Παγκόσμιος πρωταθλητής γίνεται κανείς μόνο με υπομονή και εξυπνάδα. Σαφώς απαιτείται γρήγορη οδήγηση, αλλά πρέπει κανείς επίσης να μπορεί να συγκρατηθεί. Αυτό είναι που μου αρέσει στο Golf GTE: είναι γρήγορο σαν ένα GTI και χαλαρωτικό σαν ένα e-Golf, είναι ταυτόχρονα σπορ και φιλικό προς το περιβάλλον.

Κάπως έτσι είναι και η ζωή μου. Μετά από μια περίοδο φορτωμένη με δραστηριότητες και γεμάτη ατζέντα ακολουθούν φάσεις χαλάρωσης και σκέψης. Τα χρειάζομαι και τα δύο. Αποδίδω καλά υπό πίεση και αγαπώ τις έντονες δραστηριότητες, αλλά όχι συνέχεια. Ανά διαστήματα χρειάζομαι ένα διάλειμμα, για να διατηρώ την εσωτερική μου ισορροπία. Στη Νορβηγία, τα καλοκαίρια είναι σύντομα και έντονα. Στο μεσοκαλόκαιρο σχεδόν δεν σκοτεινιάζει καθόλου στο Όσλο και μπορεί κανείς να μείνει ξύπνιος ολόκληρη τη νύχτα. Το χειμώνα όμως χαλαρώνουμε. Αυτό αποτελεί μέρος της κουλτούρας μας. Όποιος θέλει να επιβιώσει το νορβηγικό χειμώνα, πρέπει να φροντίσει για την απαιτούμενη τροφοδοσία ενέργειας. Ανεξάρτητα από το εάν για τη θέρμανση χρησιμοποιεί ξύλα, πετρέλαιο ή ρεύμα, επιβάλλεται η προσεκτική διαχείριση. Πιθανότατα αυτός είναι και ο λόγος που θεωρούμε τόσο σημαντική την προστασία του περιβάλλοντος. Η Νορβηγία τρελαίνεται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Υπάρχουν φορολογικές ελαφρύνσεις και θέσεις στάθμευσης αποκλειστικής χρήσης, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτρέπεται επίσης να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες. Το GTE θα τύχει σίγουρα θερμής υποδοχής στο Όσλο.

Όταν ήρθα για πρώτη φορά στο Μονακό, μου έλειπε η οικογένειά μου και οι φίλοι μου, αλλά και το Όσλο. Πετούσα συχνά πίσω στη Νορβηγία. Στη συνέχεια όμως έκανα φίλους και άρχισε να μου αρέσει η χαλαρή ατμόσφαιρα που επικρατεί εδώ. Δεν έχω δεσμεύσεις, αγαπώ τη δουλειά μου και το Μονακό είναι μια πραγματικά συναρπαστική πόλη. Βέβαια η κυκλοφορία στους δρόμους είναι γενικά λίγο αργή, αλλά κατά το διάστημα του αγώνα της Formula 1 αργά την άνοιξη, το Μονακό σφύζει από ζωή. Ολόκληρη η πόλη πάλλεται και γεμίζει με cool τύπους και όμορφες γυναίκες. Οι οδηγοί της Formula 1 αντιμετωπίζονται σαν Popstars. Εμείς οι οδηγοί των ράλι δεν βρισκόμαστε και τόσο πολύ στο προσκήνιο, αλλά πού και πού απολαμβάνουμε και εμείς ένα μικρό μέρος της προσοχής.
Στο νέο Golf GTE μπορεί να χαλαρώσει κανείς τέλεια. Είτε κάνω βόλτα είτε είμαι σταματημένος σε μποτιλιάρισμα είτε διασχίζω απλά την πόλη για να φτάσω σε ένα Café, τα πάντα γίνονται εύκολα. Πολλοί νομίζουν ότι κάθε φορά που μπαίνω σε ένα αυτοκίνητο τρέχω σαν παίχτης στο «Grand Theft Auto», αλλά ειλικρινά η ανάγκη μου για γρήγορη οδήγηση καλύπτεται ήδη πλήρως από το WRC. Άλλωστε πρέπει επίσης να προσέχω να μην μου επιβληθούν βαθμοί ποινής στο pointsystem, διότι στους αγώνες WRC κινούμαστε σε δημόσιους δρόμους για να πάμε στο σημείο ελέγχου και εάν σου έχει αφαιρεθεί το δίπλωμα οδήγησης, απλά δεν μπορείς να πάρεις μέρος. Μου αρέσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα, αλλά όταν καμιά φορά σκέφτομαι να αγοράσω ένα, ξυπνάει ο Νορβηγός μέσα μου. Μια Lamborghini για παράδειγμα είναι ένα φανταστικό αυτοκίνητο, αλλά θα τραβούσα πάνω μου πολύ περισσότερη προσοχή από ό,τι θα ήθελα. Υπάρχει ένα νορβηγικό συγκρότημα, οι «Kings of Convenience», το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα άλμπουμ με τον τίτλο «Quiet is the new loud» (Η ησυχία είναι η νέα ηχηρότητα). Νομίζω ότι αυτός ο τίτλος αντιπροσωπεύει απόλυτα τη νορβηγική νοοτροπία.

Επ΄ευκαιρίας: Και η Côte d’Azur προσφέρει στο GTE το πλεονέκτημα των στηλών φόρτισης και των δωρεάν θέσεων στάθμευσης.

Όταν οδηγώ αυτοκίνητο, θέλω να μπορώ να παίρνω μαζί και τους φίλους μου. Και έπειτα υπάρχει επίσης το πρόβλημα με τις θέσεις στάθμευσης. Στις σύγχρονες πόλεις είναι δύσκολο να βρει κανείς μια θέση στάθμευσης και τα εξωτικά αυτοκίνητα δεν μπορεί να τα αφήσει κανείς έτσι απλά στο δρόμο. Το Golf GTE προσφέρει τη λύση και για τα δύο προβλήματα: Έχει όσο χώρο χρειάζεται, για να μπορεί να πάρει κανείς μαζί τα φιλαράκια του και τις αποσκευές τους για ένα σαββατοκύριακο για σκι στις Άλπεις και στη Γαλλία υπάρχουν σε πόλεις όπως η Νίκαια ή οι Κάννες, πολυάριθμες αποκλειστικές ειδικές θέσεις στάθμευσης με σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στις διάφορες διοργανώσεις όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών ή ο αγώνας της Formula 1. Μόνο στο Μόντε Κάρλο υπάρχουν ήδη περισσότεροι από 30 σταθμοί φόρτισης και έχει προγραμματιστεί η τοποθέτηση ακόμη περισσότερων.

Με ένα απλό πάτημα: Το πλήκτρο αριστερά δίπλα από τον επιλογέα μετατρέπει το GTE σε ένα σπορ αυτοκίνητο με γεμάτο ήχο.
Σύγχρονη ελαφρότητα: Ο κατ’ επιλογή Μονεγάσκος Mikkelsen εκτιμά στο Golf GTE το μείγμα έξαψης και χαλάρωσης.

Όταν πατιέται το πλήκτρο GTE, η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, καθώς με αυτόν τον τρόπο αλλάζει εντελώς ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Ο ήχος του κινητήρα δυναμώνει, ενώ το σύστημα διεύθυνσης γίνεται λίγο πιο σφιχτό και το σύστημα ανάρτησης πιο σκληρό. Σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι πιο κοντά στο δρόμο. Το κιβώτιο ταχυτήτων DSG αλλάζει πιο γρήγορα ταχύτητες και η σχέση μετάδοσης του κιβωτίου παραμένει χαμηλή, για να μπορεί το αυτοκίνητο να επιταχύνει γρήγορα μόλις χρειαστεί. Το αθόρυβο Golf μετατρέπεται σε ένα σπορ αυτοκίνητο με γεμάτο ήχο.
Για να είμαι ειλικρινής, είμαι μάλλον οπαδός του «κανονικού» Golf. Τα μοντέλα της έβδομης γενιάς έχουν πραγματικά καλή οδική συμπεριφορά και είναι ευέλικτα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει γρήγορη απόκριση και είναι ευκολοκίνητο. Είχα μια μικρή ανησυχία ότι η αύξηση του βάρους λόγω των μπαταριών στο Golf GTE θα μπορούσε να χαλάσει τη συνολική εικόνα, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος για κριτική. Οι μηχανικοί έκαναν καλά τη δουλειά τους. Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες είναι τοποθετημένες πολύ χαμηλά και λίγο πριν τους πίσω τροχούς, με αποτέλεσμα η κατανομή βάρους στο GTE να είναι πολύ καλή και τα επιπρόσθετα 120 κιλά να μη γίνονται καθόλου αισθητά. Αντιθέτως, αυτό που γίνεται αμέσως αισθητό είναι η πρόσθετη ώθηση κατά το πάτημα του πλήκτρου GTE, όπου ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει το βενζινοκινητήρα. Τα δύο συστήματα κίνησης παράγουν μαζί 150 kW (204 PS) και μια υψηλότατη ροπή στρέψης, που ανέρχεται σε 350 Nm. Η δύναμη αυτή επαρκεί για μια πολύ γρήγορη επιτάχυνση με τις πρώτες τρεις ταχύτητες ακόμα και με απενεργοποιημένο ESP (στα αγωνιστικά αυτοκίνητα ράλι δεν υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης). Το ισχυρό κύμα υβριδικής ενέργειας κινεί το αυτοκίνητο ταχύτατα μέσα από τις στροφές και αυτό με μια αυτονομία που δεν επηρεάζει καθόλου την ελευθερία. Το Golf GTE μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά μέχρι και για 50 χιλιόμετρα. Η συνολική αυτονομία φτάνει μάλιστα σχεδόν τα 1.000 χιλιόμετρα.

Quiet is the new loud: Ο Νορβηγός Mikkelsen προτιμά μια πιο ήρεμη ιδιωτική ζωή.

Θα υπάρξουν σίγουρα κάποιοι, που θα υποστηρίξουν ότι το GTE είναι απλά ένας συμβιβασμός. Όποιος έχει μια «Think Blue.» στάση ζωής, ας αγοράσει ένα e-Golf θα πουν. Και όποιος προτιμάει τη γρήγορη και σπορ οδήγηση, ας αγοράσει ένα Golf GTI. Έχουν το δίκιο τους, αλλά εγώ το βλέπω αλλιώς. Άλλες φορές θέλω έξαψη και άλλες χαλάρωση, άλλοτε χρειάζομαι ένα σχέδιο και άλλοτε μου αρέσουν οι εκπλήξεις. Γιατί να πρέπει κανείς να επιλέξει μόνο το ένα από τα δύο, όταν μπορεί να τα έχει και τα δύο; Αυτό δεν είναι στην εποχή μας άλλωστε το ζητούμενο στην οδήγηση αυτοκινήτου;
Σίγουρα θέλω να γίνω ο ταχύτερος οδηγός ράλι στον κόσμο. Είμαι όμως νεότερος από τους περισσότερους οδηγούς και αυτή είναι μόλις η δεύτερή μου σεζόν στο WRC. Έτσι δεν αισθάνομαι ακόμη μεγάλη πίεση. Έχω υπομονή και η υπομονή με κάνει πιο γρήγορο.

«Γιατί να πρέπει κανείς να επιλέξει μόνο το ένα από τα δύο, όταν μπορεί να τα έχει και τα δύο;»

Με το GTE περνάμε μπροστά από τις κερκίδες των θεατών του Grand Prix της Formula 1 στο Μονακό.

Στοιχεία GTE.

Κινητήρες: ηλεκτροκινητήρας: 102PS, βενζινοκινητήρας: 1.4 TSI 150 PS, Συνολική απόδοση: 204 PS
Κιβώτιο ταχυτήτων: 6 -σχέσεων DSG
Αυτονομία (km): αμιγώς ηλεκτρικό: 50, υβριδικό: 940
Χρόνος φόρτισης: 2,5 h (Wallbox), 3,5 h (καλώδιο φόρτισης ηλεκτρικού δικτύου)
Κατανάλωση: καύσιμο σε l/100 km: 1,5 (μεικτός κύκλος), ρεύμα σε kWh/100 km: 11,4 (μεικτός κύκλος)
Εκπομπές CO₂ σε g/km: 35 (μεικτός κύκλος), Κατηγορία απόδοσης: A+
Επιτάχυνση (0 - 100): 7,6 δευτ.
Τελική ταχύτητα: 130 km/h (ηλεκτρ.), 222 km/h (συνδυασμ.)
Βάρος κενό: 1.524 kg
Διαστάσεις (σε mm): μήκος: 4.270, πλάτος με καθρέπτες: 2.027, ύψος: 1.457
Χώρος αποσκευών: 275 l
Επιλογή των Highlights βασικού εξοπλισμού: Πλήκτρο GTE, Volkswagen Car-Net e-Remote, LED φώτα ημέρας σχήματος C, LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, κορυφαία σπορ καθίσματα, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι 3 ακτίνων, μπλε δαγκάνες φρένων

Σχετικά με τον υβριδικό κινητήρα.

Τα πάντα για τον υβριδικό κινητήρα Plug-In της Volkswagen σε ένα επεξηγηματικό βίντεο: